
Uddannelsesleder til sygeplejerskeuddannelsen og professionsbacheloruddannelsen i Kristendom, Kultur og Kommunikation (Genopslag)
I denne rolle skal du være stærkt optaget af vores studerende og have et stort engagement for at uddanne dygtige sygeplejersker til sundhedsvæsenet og professionsbachelorer i Kristendom, Kultur og Kommunikation til civilsamfundsudvikling.
Om stillingen
Som uddannelsesleder har du personaleansvar for ca. 17 engagerede, fagligt kompetente og selvledende medarbejdere. Du bliver en del af UddannelsesCenterets ledelsesteam, der udover rektor består af dig og uddannelseslederen for vores SOSU-skole.
Du indgår også i Diakonissestiftelsens ledergruppe med ca. 30 ledere på tværs af organisationen.
I stillingen har du ansvar for både den faglige, pædagogiske og administrative udvikling og drift af vores to professionsuddannelser i et tæt dagligt samarbejde med rektor.
Vi er en 162 år gammel uddannelsesinstitution og blandt de første i Danmark til at uddanne sygeplejersker. Vores to professionsuddannelser har tilsammen ca. 350 studerende, og vi lægger vægt på, at du bidrager til at skabe et tæt og nærværende studiemiljø og et tillidsbaseret, og anerkendende arbejdsmiljø i samarbejde med dine ledelseskolleger på UddannelsesCenteret og i Diakonissestiftelsen.
Din profil
Vi søger en leder, der kan kombinere faglig tyngde med stærke ledelsesevner. Du skal være uddannet sygeplejerske med en relevant kandidatuddannelse og være erfaren inden for personaleledelse og faglig ledelse i uddannelsesmiljøer.
Som leder og kollega er du en holdspiller, der skaber samarbejde på tværs af uddannelser og fagområder, samtidig med du er tydelig i din kommunikation og god til at skabe retning.
Herudover ønsker vi, at du er:
- Vant til at skrive og udarbejde retningslinjer og kvalitetssikringsdokumenter.
- Opsøgende, engageret og fokuseret på studerendes og medarbejderes trivsel, og du prioriterer tilstedeværelse højt.
- Indstillet på et tæt dagligt samarbejde med rektor i et miljø med gensidig orientering og opfølgning.
Dine arbejdsopgaver
- Ledelse af medarbejdere: Udarbejde opgaveporteføljer for underviserne, afholde MUS/mini-MUS, sikre den daglige tætte dialog og sparring med medarbejderne om uddannelsesopgaven samt tidsallokering til arbejdsopgaverne.
- Daglig ledelse af studieadministrationen, som består af akademiske medarbejdere.
- Studenteransvar: Nærmeste leder for ca. 350 studerende
- Faglig ledelse: Samarbejde om to studieordninger og bekendtgørelser med vores nærmeste samarbejdspartnere i to professionshøjskoler
- Bidrage til udarbejdelse af studieordningsrevisioner og strategiske handleplaner
- Kvalitetssikring: Udarbejde strategiske handleplaner og kvalitetssikringsdokumenter og sikre implementering af disse.
- Mødeledelse: Lede diverse råd og udvalg og være sekretær for vores to uddannelsesudvalg.
- Øvrige opgaver: Sekretær for vores to uddannelsesudvalg og for rektor på udvalgte områder.
Dit arbejdsmiljø
Hos os bliver du en del af:
- Et historisk og traditionsrigt miljø med stærke værdier
- Et mangfoldigt og inkluderende fællesskab, hvor vi går langt for de studerende
- Et uformelt arbejdsmiljø med plads til samvær og kollegialt fællesskab
Du indgår i:
- Uddannelsescenterets ledergruppe (3 ledere)
- Diakonissestiftelsens samlede ledergruppe (30+ ledere)
Løn og ansættelsesvilkår
- Fuld tid uden højeste arbejdstid
- Løn efter gældende overenskomst
Kontakt
Har du spørgsmål eller ønsker du at rekvirere jobbeskrivelse, er du velkommen til at kontakte rektor Kim Petersen på kmpe@diakonissen.dk.
Ansøgningsfrist og tiltrædelse
Ansøgningsfrist 16/10 2025
Samtaler den 24/10 2025
🕑 Fuldtid | Frederiksberg | 2025-10-16 23:59:00
Ansøg her
Retur til søgning