Har du SKILLS og er du ikke bange for at bruge dem?
Kunne du tænke dig en sygeplejerskestilling der er lidt ud over det sædvanlige? Og har du flair for udarbejdelse af uddannelsesaktivitet og gennemførelse af dette, så har vi stillingen til dig.
MOA 42-3, medicinsk observationsafsnit på Holbæk sygehus, er et sengeafsnit med plads til 23 medicinske patienter, hvoraf en stor del er multimorbide og har sygdomme relateret til respiratoriske problemstillinger. En del af vores patienter kommer ligeledes i diagnostisk øjemed. Ud af de 23 senge er 6 af dem øremærkede til palliative patienter indenfor det medicinske speciale. Det er et nyere projekt vi arbejder målrettet henimod, skal blive en solidt forankret del af afdelingen – og i løbet af efteråret har vi fokus på uddannelse af personale, samarbejde på tværs og opbygning af arbejdsgange, for at skabe de bedste forløb for patienterne.
I afsnittet har vi en klinisk vejleder for sygeplejerskestuderende og 4 elevansvarlige for hhv. assistent og redderelever, en sygeplejerske med klinisk special funktion og en vagtplanlægger, begge med souschef funktion, to udskrivningskoordinatorer og to sekretærer og selvfølgelig dine 28 fremtidige ildsjæle af kollegaer, både sygeplejersker, social – og sundhedsassistenter og vores sygehjælper.
På daglig basis arbejder vi målrettet med det gode arbejdsmiljø, og gennem faste daglige rutiner og afholdelse af både morgenkonference, med lægedeltagelse, og time-out, forsøger vi at tilrettelægge arbejdet, således at ressourcer fordeles mest optimalt – alle vores patienter scores efter synergimodellen, der skal sikre at kompetencer, kompleksitet og plejetynge fordeles mest optimalt ud fra både pleje - og patientperspektivet.
Vi arbejder i teams så ingen står alene, og opgaverne er nemmere at koordinere, og vi forsøger i videst muligt omfang at arbejde med kontinuitet i plejen, hvor patientforløbene tillader det. Vi arbejder med helhedspleje, dog har vi en farmakonom tilknyttet ifht medicindosering. Ligeledes forsøger lægerne at arbejde rundt om vores teams, således vi undgår for mange afbrydelser og ventetid.
Og hvad skal du så bruge dine SKILLS til udover at være en knaldhamrende dygtig sygeplejerske?
SKILLS går ud på at træne, udvikle og reflektere over sine kliniske færdigheder i praksis, og afholdes en gang årligt på Holbæk Sygehus, igennem et set-up med 3-5 uddannelsesstationer, hvor deltagerne på forhånd forventes at have forberedt sig gennem udsendt materiale. SKILLS benyttes som en træning, men også som et kompetenceudviklingsredskab, således der er mulighed for aktivt at kunne hjælpe ude i de respektive afdelinger, med opgaver der kræver en opfølgning i praksis.
Vi har brug for dig til, udover din ansættelse som basissygeplejerske på MOA, at medvirke aktivt i planlægning og udformning af uddannelsesmateriale til SKILLS, samt planlægning og effektuering af selve afholdelsen af dette, i samarbejde med de øvrige aktører. Vi forestiller os at opgaven fylder i omegnen af 1/4 af din ansættelse. Ydermere vil du skulle deltage i det regionale udvalg der sidder med den overordnede planlægning. Du vil altså få administrativ tid i det omfang der er nødvendigt, til at planlægge og udvikle SKILLS. Hvordan din tid administreres, vil du selv være med til at planlægge i tæt samarbejde med vores Oversygeplejerske.
Vi forestiller os at du kan sige ja til følgende:
- Har dansk autorisation som sygeplejerske, med min. to års erfaring fra det medicinske speciale.
- Har erfaring med udarbejdelse af uddannelsesmateriale og evt. et virke som underviser.
- Er omstillingsparat ift. til at skulle veksle din tid mellem kliniske opgaver og SKILLS arbejdet.
- At du har fokus på det gode arbejdsmiljø, trivsel og en positiv tilgang til arbejdet.
- At du kan arbejde systematisk og kan planlægge din dag, i et afsnit med et højt patientflow
Kan du sig ja til ovenstående så får du til gengæld:
- 4 ugers bed-side introduktionsperiode sammen med vores sygeplejerske med klinisk specialfunktion, efterfulgt af to ugers dagvagttjeneste til at falde på plads.
- En arbejdsplads med stor alsidighed i plejeopgaven.
- En arbejdsplads med plads til forskelle, til meninger og til konstruktiv dialog.
- En arbejdsplads hvor vi, trods fastsatte rammer ude fra, arbejder målrettet mod at udfordre gamle vaner og uhensigtsmæssige arbejdsgange, for at højne arbejdsmiljøet.
- En arbejdsplads hvor du aldrig skal føle dig alene, og hvor der altid vil være ledelsesrepræsentation, enten fysisk eller lige ved baghånden.
- En arbejdsplads hvor alle smøger ærmerne op når situationen kræver det.
- Og en arbejdsplads med plads til humor, dårlige jokes og omsorg.
Må vi udfordre dig på dine kompetencer, og vil du bidrage til at dele dem med andre, så skal du søge stillingen hos os! Og vi glæder os!
Stillingen tilbydes på fuld tid; 37 timer – andet kan aftales. Der ansættes i skiftende vagter og med weekendvagt hver 3. uge – du vil i samarbejde med vores vagtplanlægger tilrettelægge din vagtplan, så den tager mest hensyn til dit privatliv, dog stadig under forudsætning for driften i afdelingen.
Ansøgningsfrist er d. 21/10 2024 kl. 12.00. Ansættelsessamtaler afholdes løbende. Ansættelse pr. 1/11 2024 eller efter aftale.
Løn og forhandling er jf. gældende overenskomst for DSR, og stillingen er normeret til fuldtid – skulle du ønske andet er vi imødekommende for dette.
Ønsker du yderligere oplysninger, er du meget velkommen til at kontakte oversygeplejerske Monica Vilstrup Herkild på mvhe@regionsjaelland.dk eller souschef Christine Als Thor på chrpe@regionsjaelland.dk
Du kan også ringe til os på 5948 4653.
Vi ser frem til at høre fra dig!
Om Holbæk Sygehus
Holbæk Sygehus er en innovativ arbejdsplads med masser af muligheder for personlig og faglig udvikling. Vi vil være førende i diagnostik og behandling af almene og hyppigt forekommende sygdomme, og vi har velfungerende forskningsmiljøer på disse områder.
Vi er et ambitiøst og veldrevet sygehus med en flad ledelsesstruktur – så vejen fra idé til handling er kort. Vi glæder os til at byde dig velkommen på holdet. Du kan se mere om job på Holbæk Sygehus her.
Fuldtid
Ansøg her
Retur til søgning